In de rubriek FAQ (Frequently Asked Questions) vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. Zit uw vraag er niet bij, neemt u dan contact met ons op, mail naar info@goamerika.nl, stel uw vraag via het contactformulier of bel 020 428 05 55
De benodigde documenten hangen af van het land waarvan u vandaan komt en waar u heen gaat.
Onderstaande voorwaarden gelden voor passagiers met de Nederlandse nationaliteit.
Voor reizen naar Canada dient u te beschikken over een ETA-reistoestemming. Deze dient u zelf aan te vragen via http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta.asp.
Voor reizen naar de Verenigde Staten dient u te beschikken over een ESTA-reistoestemming. Deze dient u zelf aan te vragen via https://esta.cbp.dhs.gov/esta/.
Maakt u tijdens uw vlucht een overstap in Amerika of Canada? Dan moet u zowel een ESTA als een eTA aanvragen! Dit geldt voor zowel de heen- als de terugreis.
Aanvullende reisvoorwaarden
Na het opheffen van de inreisbeperkingen i.v.m. gelden er voor zowel Canada als de Verenigde Staten aanvullende voorwaarden. KIjk altijd op www.wijsopreis.nl voor de laatste voorwaarden.
Indien de volledige betaling bij ons binnen is, worden de reisbescheiden ca. 2 weken voor vertrek voor u klaar gezet in 'Mijn GoAmerika'.
Plannen veranderen, soms kunt u niet meer op een bepaald moment op reis. U kunt in dit geval uw reis annuleren, gedeeltelijk annuleren, iemand anders laten meereizen of de reis wijzigen/omboeken.
Annuleren
Wanneer u uw reis wilt annuleren, dan moeten wij helaas annuleringskosten berekenen conform de ANVR reisvoorwaarden en de aanvullende touroperator voorwaarden. Een annulering kan uitsluitend per email, door de hoofdboeker, worden gecommuniceerd onder vermelding van uw reserveringsnummer.
Deelannulering
Er is sprake van een deelannulering indien een reiziger uit uw reisgezelschap zijn overeenkomst voor een gezamenlijke reis annuleert en de overige reizigers wel gebruik maken van de reisovereenkomst. Voor deelannuleringen worden tevens de ANVR reisvoorwaarden gehanteerd en de aanvullende touroperator voorwaarden.
Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag. U ontvangt zo spoedig mogelijk de bevestiging van uw (deel)annulering.
In de plaats stelling
U kunt ons verzoeken om uw plaats door een ander te laten vervangen. De nieuwe reiziger moet voldoen aan dezelfde eisen en u dient het verzoek uiterlijk 7 kalenderdagen vóór vertrek per email aan te vragen. Er zijn kosten van toepassing.
Wijzigen/omboeken
Wijzigingen zijn in principe mogelijk zijn tot 28 dagen voor vertrek ad € 27 per boeking. Daarnaast worden de (eventuele) kosten van betrokken dienstverleners in rekening gebracht.
Meer details leest u in de algemene voorwaarden.
Klacht voor of na de reis?
Ondanks de vele inspanningen die wij leveren om onze klanten een zorgeloze reis aan te bieden kan natuurlijk altijd iets misgaan. Mocht dit gebeuren, laat het ons vooral weten.
Een klacht over de dienstverlening van GoAmerika kunt u altijd bij ons melden. Via het contactformulier, per mail, per brief of telefonisch, + 31 (0)20 428 0555
Klacht tijdens de reis?
Wij worden ter plaatse vertegenwoordigd door zorgvuldig geselecteerde lokale agenten. Mochten er zich tijdens uw verblijf problemen omtrent de door u geboekte accommodatie(s) voordoen, dan dient u contact op te nemen met de desbetreffende lokale agent of met ons kantoor in Nederland zodat onze collega`s in overleg met u hiervoor een passende oplossing kunnen zoeken. Als de klacht na het aanspreken van alle bovenstaande personen/organisaties niet wordt opgelost, vul dan ter plaatse een klachtenformulier in en stuur dit met een begeleidende brief naar ons toe. Indien u niet ter plaatse melding maakt van eventuele klachten, dan kunnen wij deze niet voor u oplossen en kunt u achteraf in Nederland geen beroep doen op enige vergoeding of restitutie.
Geschillencommissie reizen
Als uw klacht niet (tijdig) tot tevredenheid is opgelost of als ter zake geen genoegdoening is verschaft, kunt u tot uiterlijk drie maanden na afloop van uw reis het geschil schriftelijk voorleggen aan de Geschillencommissie Reizen, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Voor meer informatie zie www.sgc.nl.